BABYRYTMIK

BABYRYTMIK (3-10 MDR.)

Giv dit barn en god start

Closed due to Corona.

If you want to know when I will start up again, write an email to

info@pernilles-boerne-babyrytmik.dk 

-He hope to see you soon.

Give your baby a good start in life both mentally and motorically.

Going on my teams is a good investment in your child’s progress in life.

There is a focus on the 3 primary senses that form the basis for your child’s fine and gross motor skills.

From the smaller things, seen through the eyes of adults, to being able to tie their own laces, to the bigger things like riding a bike and kicking and dribbling with a ball and thereby being able to participate in friends’ games, which for children is the most important thing in life.

Good body awareness = self-esteem and well-being.

Babyrytmik | Hos Pernille's

Steder jeg babyrytmikker i København

Tilmeld dig - & betal fra gang til gang

Hvad er babyrytmik?

Babyrytmik er for dig, der vil opleve glæden ved sang og musik sammen med din baby.

Rytmen vil være i centrum og ved hjælp af forskellige små instrumenter, vil jeg danne rammen om rytmiktimen. Barnet oplever verden gennem sine sanser og lærer herved sig selv at kende.

Ved brug af rytme vil der være fokus på at stimulere barnets 3 primære sanser (labyrint-, føle-, muskel-ledsansen), samt forudsigelighed, fordybelse og nærvær i trygge rammer.

Det at du går til rytmik vil give grobund for, at barnet udvikler en god kropsbevidsthed, og at der dannes grundlag for socialt samvær med andre børn. Alt dette giver tilsammen livsglæde, livskvalitet og selvværd, som barnet vil få gavn af hele livet igennem.

Hvem kan komme på holdene?

EVERYONE is welcome on my teams!

The teams are often mixed with old acquaintances and also new faces. 

There are fathers, grandparents, twins, older siblings, aunts and even whole mother groups.

When there is so much diversity on the teams, it gives a good dynamic and energy.

The teaching takes place mainly in Danish, but I have extensive experience in adapting the teaching in terms of language.

Glade rytmikkere siger...

Fædre til babyrytmik | Hos Pernille's

"Pernille er fantastisk! Min dreng og jeg har gået til babyrytmik i et halvt år nu og, og vi har begge en kæmpe fest hver fredag.

Hos Pernille får man masser af gode sange, stor inspiration, glade babyer, lidt sved på panden samt en utrolig nærværende og kærlig underviser, som alle babyerne elsker."

Theos mor

"Det er ugens højdepunkt at komme til rytmik hos Pernille.

Hendes timer er fyldt med nærvær og højt humør, og det bedste er, at man får stimuleret sit barn og dets sanser samtidig med, at man er garanteret hyggelig og sjov kvalitetstid. Kæmpe anbefaling herfra! Jeg har gået hos Pernille med begge mine børn."

Mor til Carmen & Gloria

"My daughter Thalia (7 mounths old) and I just have a blast at Pernille`s Børne- & Babyrytmik!

Don`t hesitate to join if you`re not a native Danish speaker – I might not get all the words of the songs right, but no one cares!

It`s a place where there is a space for everyone, and every baby and adult quickly gets involved in the catchy songs and the happy atmosphere.

Pernille`s love for the kids shines through and everyone feels welcome and special.

Thalia giggles through every session- and I`m in a good mood for hours after! Just try it!

– Debbie from Ireland."

Mor til Thalia
Anmeldelser | Pernille's babyrytmik

Hvad er forskellen mellem babyrytmik og børnerytmik?

Babyrytmik er for de 3-10mdr. gamle børn og børnerytmik er for de 3-5årige.

Til babyrytmik er der stor fokus på nærhed og at stimulere de 3 primære sanser, der giver god kropsbevidsthed og derved selvværd og livsglæde.

På børnerytmikholdene er der fokus på grovmotorikken, fantasien, rytme og følelser, der på den lange bane giver kropsbevidsthed og tro på egne evner.

Andet end holdundervisning

Udover mine faste hold kommer jeg ofte ud til forskellige arrangementer, så som til fødselsdage i børnehaver, og mødregrupper.

Inspirationen og historien bag rytmikken​

Jeg er inspireret af Astrid Gøssel der var bevægelses-pionér og kom frem i 1930erne med hendes “Gøssel gymnastik” og holistiske tankegang -tanken om det hele menneske. Dengang foregik børne- og voksengymnastik i rækker og geled.

Hun så hvert udviklingtrin som noget særligt og målet med hendes teori var med udgangspunkt i barnets “egenbevægelser” = frie improvisatoriske bevægelser. f.eks. at barnet skulle lære at kravle.
Hun tog udgangspunkt i børns spontane leg som bygger på en sammenhæng mellem læring og forståelse mellem barnets motoriske, rytmiske og musikalske udtryk…

Følg med på facebook

På min facebook-side kan du se hvad der sker af aktiviteter i løbet af ugen…

Gå i gang med at taste din søgning herover og tryk enter for at søge. Tryk ESC for at annullere.

Tilbage til toppen